Flasksuccé blev bottennapp
En uppfinning signerad Caspar Tegelbjerg skulle revolutionera vardagen för miljoner människor.
Ett enkelt tryck gjorde att hans nappflaska själv värmde upp innehållet.
När produkten väl hade presenterats gick utvecklingen fort.
1997 registerades aktiebolaget Baby Shake. Kort efteråt fick Caspar Tegelbjerg Almis utvecklingspris. Och hans nappflaska prydde för några år sedan telefonkatalogens förstasida.
Personal anställdes till produktionen i lokaler i Kallinge. En världsomspännande lansering utlovades.
Men plötsligt valde Caspar Tegelbjerg att sälja aktiemajoriteten i bolaget till ett annat företag.
> Miljonskulder
Hur det företaget har lyckats med den fortsatta lanseringen av nappflaskan lyckades Sydöstran inte utröna i går.
Baby Shakes verksamhet i Kallinge avvecklades. I maj i år utsågs advokat Björn Lindmar till företagets likvidator. Han insåg ganska snart att en konkurs var oundviklig.
Ronneby tingsrätt försatte under onsdagen bolaget i konkurs. Vid konkursutbrottet hade Baby Shake 2,2 miljoner i skulder.
Mindre varulager
Tillgångarna, bland annat ett mindre varulager, uppgår till 75000 kronor. Björn Lindmar ska nu upprätta en konkursbouppteckning samt en efterföljande förvaltarberättelse.
Caspar Tegelbjerg har inte gått att nå för en kommentar.